Sunday, November 6, 2011

salam aidiladha

salam aidiladha..

tahun ni aku lagi sekali x balik beraya kat sabah.yela terpaksa continue rowing training before pegi sea games next week.dah x lama tu.tinggal seminggu je lagi training pastu depart to jakarta.tapi nak buat macam mana kan.ni jela pengorbanan yang dapat aku lakukan.hehe

tapi raya aidiladha ni aku celebrate kat tempat adik aku kat subang jaya.tapi at the end aku braya sorang2 jg sebab dia pegi berjalan then aku stay sorang2 kat umah.layan drama kat tv la apa lagi,haha..pagi raya tu aku pegi la masjid sorang2 utk solat sunat aidiladha.masjid kat sana buat korban 15 ekor lembu hasil dari sumbangan penduduk tempatan dan kerajaan.ingatkan aku n ak tgk acara korban tu,tp lambat bebeno..aku pn balik dulu la.then zohor aku datang balik masjid tu

kat sana belambak mamat bangla ngn indon,dorang la yang dok sapu suma daging korban tu..mak ai,geram pula aku tgk.dgn berebut2 lagi..orang tempatan relak je,,dorang ni yg gelabah semacam je.tp xpela..dorang pn nak raya jg kn.aku pegi la try tgk mcmna dorang melapah daging korban ni then agih2 kan untuk disedekahkan kepada umum.aku pn ambil la satu..x makan pn.saja nak ambik bagi adik ku masak.hee

family aku kat sabah x buat korban pn.kat sana lebih kepada sembelihan..selepas solat sunat aidiladha.boleh dikatakan setiap orang kampung akan membuat sembelihan ayam.dulu masa aku kat kampung ayah aku la yg tukang sembelih ayam.so ramai la orang2 kampung datang umah minta ayahku sembelihkan ayam..meriah gak masa tu,then selesai tu..family aku akan buat kenduri doa selamat.kira lain sikit la dgn  budaya kat kl ni..

ok la.tu je..bye

2 comments:

  1. hehehe...ni macam laporan terkini ja..comel la..ahaha...selamat hari raya korban ya hattah..semoga perjalanan ke jakarta baik2 aja..selamat pergi dan selamat kembali. Amin.

    Bagi menang okeh! :D

    ReplyDelete
  2. haha..tu la pasal.saja nak membusy kn diri update latest event.haha
    ok then..nti dodot pegi airport ka jg hntar team malaysia

    ReplyDelete