Sunday, June 5, 2011

searf and asia cup 2011






rasa bangga dan terharu dapat men untuk malaysia.tapi kecewa sikit kalau nak compare pencapaian team rowing malaysia dengan team lain terutamanya team rowing indonesia dan vietnam.orang kata bagai langit dan bumi..level dorang da sampai tahap asian games.kita pula sea gamaes pn susah nak compete.memang banyak bezanya.

south east asian rowing federafion (searf) championshp merupakan kejohanan pra-sea games yang sepatutnya berlangsung di indonesia tapi atas sebab masalah pihak pengajur, game ini terpaksa diadakan di singapore.memang rasa excited nak compete dengan foreign rower dalam pertandingan ni. terpilih untuk main acara lighweight men four (LM4-) dan dapat beraksi dalam final race







setelah penat lelah dengan kayuhan bertenaga merentasi ombak kuat di singapura.akhirnya dapat juga sampai digarisan penamat di tempat ke-4 dikalangan 6 negara bertanding (vietnam,indonesia,myanmar,thailand,malaysia dan singapura).rasa puas hati jg sbb dapat buat best time event x dapat bawa pulang medal..


the resuls is (4th place lightweight men 4) time 6:40

dalam fikiran mmg nak bawa pulang pingat sea games tahun ni.tp mampu ka kalahkan rowers negara lain yang dah lama men dlm rowing ni.performance dorng pun mmg x boleh nak pertikai la.huh..memang susah.kalau sekadar main setahun dua ni.lagi la klu training setakat hujung minggu ja.ditambah lagi crew bot pn x pasti lagi..memang kelaut la klu mcm ni..jgn kan nak menang medal.nak compete dengan dorng pun mcm susah ja.

pengajian aku berbaki stahun lagi.klu blh nak main rowing lama lagi.want to prove i can be like them.huh..tapi kita x bleh nak tentukan apa yang kita inginkan.hanya berusaha untuk mencapainya.

kita memang kena realistik.tapi jgn pernah putus asa..miracle will happen.just wait and see.hehe

tahun ni memang kritikal dalam karier ku.nak fokus kat study dan rowing practice.sekarang pun tgh praktikal.training pn memang terabai sikit.ntah la..aku mcm xda mood ja nak praktikal ni.tempat keja x best..lagi baik aku g trainig rowing,dapat lepak dengan member,tapi sabor je la..taggungjwb sebagai pelajar..jgn pernah diabaikn.

2 comments:

  1. nanti varsity n sea games buat yg terbaik lg la..
    boleh punya tu...yg ptg skrg...ko abes kn dlu praktikal tu...tp fitness kna maintain la..

    Gambatte Kudasaii atta-san!!! hehehe

    ReplyDelete
  2. yala dot..struggle jg nak jg fitness ni.fuhh...
    sakit gle..da la xda ergo.broing ni klu ari2 pdgi jog..

    kay then..hope the best for varsity.x sabar pula.haha

    ReplyDelete