Sunday, March 13, 2011

2nd camp pks..

just came back from pks 2nd camp..

kali ni mcm lagi meriah camp opks ni sbb ada rowers uthm yg join skali camp ni..perghh,rasa tercabar kot ngn dak2 gajah 2.seyes kuat gle.aku ni pula strenght xde la kuat sangat.wat test 2k pn xdpt best time..huh,mcmne la nak men utk malaysia kan.so jawapanye..sng je.training kuat lg la..hehe

camp kat batu dam ari 2 sesak ngn team utm ngn uitm yg turut datang training on water.sesak gak dam ari 2.aku xdpt plak nak join sgt ngn team utm..banyak stay kat tem pks.tp dorng mcm ok je tanpa aku..yela.aku ni sepa la kn.haha

banyak benda gk yg kena ajar last week..tp yg paling aku suka ialah pasal heart rate measurement untuk ukur takat mana perfirmance kita.ni hasil tunjuk ajar kak mus (coach uitm)..dia kata la.rest heart rate kita boleh tentukan samada kita perlukan lebih training atau training tu x brpe nak effective.bgun tido je trus ambl heart beat per minit..then compare ukuran ngn hari yang sebelumnya..

so..klu heart rate 2 lagi tinggi dari yg lepas.so kita ni over training.then klu sama je means training kita 2 x brpe nak effective..senang cite la,resting heary rate yg rendah adalah yg paling ok untuk active atlit...benda ni pntng la nak tau tahap recovery kita mcmna..hehe

No comments:

Post a Comment